štvrtok 7. novembra 2019

Montáž a pripojenie radiátora

Výber radiátora by sa mal riadiť podľa výpočtov, zaužívané je dávať radiátor cca šírky okna. Ja z dôvodu výstupu trubiek plasthlinika vpravo dolu som musel vybrať radiátor, aby presahoval cca 15cm mimo okna z oboch strán. Preto som vybral radiátor šírky 180cm. Výšku medzi podlahou a dolným okrajom parapetu mám 75cm tak som volil radiátor výšky 50cm. Radiátor by mal byť aspoň 10cm nad podlahou. Ja mám trúbky vo výške cca 15cm a radiátor spodná hrana je vo výške 17cm, prispôsoboval som sa trúbkam.
Radiátor si vyberáte podľa dizajnu a šírky. Tabuľka šírky radiátora:
Prehľadný katalóg nájdete tu: https://www.purmo.com/docs/technicky-katalog-kurovacie-doskove-dekoracne-telesa.pdf
Dizajnové radiátory od Purmo majú označenie plan compact.

Môj výber radiátora bol: Purmo CV22, hmotnosť 49,3kg, výkon 2646W, cena 150 EUR. Ja som mal pripojenie 2x1/2 zospodu vpravo. Na uvedenom radiátore je možne prehodiť pripojenie vpravo alebo vľavo dolu. Radiátor má v prislúšenstve aj regulátor výkonu (manuálny termostat), uchytenie na steny vrátane hmoždinok, vrták treba 10mm šírku, pri šírke 180cm sa uchytával na 3 miestách (v strede a po krajoch - 10cm od úplneho okraja smerom dovnútra).
Na pripojenie na plasthliník som si dokúpil:
 1. adapter PEX 16x3/4 eK https://www.imperialshop.sk/adapter-pex-16x3/4-ek (to sa nasúva na plasthliník a slúži k pripojeniu na Hkus) 6eur
 2. H kus rohový 1/2 https://www.imperialshop.sk/radiatorovy-h-kus-rohovy-1/2-dn15 10,55eur

Radiátor vykúri miestnosť 4x4m cca za pol hodiny. To je výhoda oproti podlahovke, ktorá sa zohrieva niekoľko hodín avšak nevychladne tak rýchlo ako radiátor, preto v  krajných izbách kde mám podlahovku tak mám súčasne aj radiátory a tie majú samostatný obvod a obehové čerpadlo. Keď zakúrim tak prvé 2 hodiny vyhrievam izby na radiátore a po 2 hodinách tento obeh vypnem cez mobilnú aplikáciu ewelink a Sonoff spínač.

Pred umiestnením radiátora na stoján na stene je dobré Hkus napevno namontovať na trúbky plasthliniká zo steny a až po umiestnení radiátora na uchyty Hkus prišrobovať k radiátoru. Pri takomto rozmere radiátora sú vhodní 2 chlapi pri montáži. 


po osadení radiátora ho treba upevniť imbusom 3mm, ako ochrana pred zhodením napr. deťmi

šrobovákom pootočiť šróby do tejto polohy zvislo, tým sa spusti voda do radiátorov

treba odšrobovať krytky, stačí šírší šrobovák



pripojenie H kus, ktorý treba dokúpiť

lišty na uchytenie

napojenie na trúbky plasthliník

trúbky plasthlinik zo steny, naľavo je vždy prívod teplej vody


pohľad na uchytenie

pôvodnu hlavicu možno odšrobovať a dokúpiť podľa sympatie, dajú sa aj ovládavé cez mobil, v mojom prípade neboli potrebné kedže radiátor používam len na úvodné rýchle vyhriatie miestnosti prvé 2 hodiny

pohľad na pripojenie radiátora na stenu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Drvič na konáre

 Riwall RES 3044 B - mal som už tento drvič, ale jedného dňa som ho použival skoro 8 hodín vkuse, na čo nie je určený a rozpadlo sa nejaké k...