piatok 31. augusta 2018

Plavajúca podlaha

Plavajúcu podlahu aj podložku som kúpoval v Polsku v Merlin le Roy. Často tam sú akcie a dá sa kúpiť kvalitná s ošetrenými spojmi za cca 8eur/1m2.
Hrúbka 8mm a AC4 je štandard, horšiu isto nie a kvalitnejšiu netreba.
Dab sedanski za necelých 30zlotých/1m2.
https://www.leroymerlin.pl/podlogi-drewniane-boazerie/panele-deski-parkiety/panele-podlogowe-laminowane/panel-podlogowy-laminowany-dab-sedanski-ac4-8-mm-artens,p405050,l188.html

Podložku treba špeciálnu pre podlahové kúrenie, Hrúbka 1,6mm. Preto treba aj pomerne rovný poter, ideálne ak je maximálna krivosť 4mm na celej ploche. Ja som daval nivelačku, avšak pozor aj tú vedia urobiť majstri s krivosťou aj vyše 5mm na 16m2 plochy...
Kúpoval som v Merlin le Roy (viď. foto):

Podložku možno kúpiť aj na SK:
https://www.floorwood.sk/podlozka-pre-podlahove-kurenie-arbiton-thermo-1-6-mm/

V menších množstvách až tak nakúpy v Poľsku význam nemajú. Treba minimálne prívesný vozík, resp. dodávku. Váha 1m2 podlahy je niečo vyše 10kg.

Pri kladení plavajúcej podlahy je nutné nielen zasúvať jednotlivé kusy do seba, ale je treba ich aj pritlačiť natesno. Ja som to robil použitím cca 60cm dlhej dosky a bil o ňu kladivkom(avšak treba opatrne, aby sa nepoškodili spoje podlahy).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Drvič na konáre

 Riwall RES 3044 B - mal som už tento drvič, ale jedného dňa som ho použival skoro 8 hodín vkuse, na čo nie je určený a rozpadlo sa nejaké k...