nedeľa 9. júna 2019

Vonkajšie parapety

Okná mám vo farbe zlatý dub, strechu mám KM-beta elegant. Uvažoval som, akú farbu použiť na parapet. Nakoniec som na skúšku zobral jeden parapet vo farbe svetlohnedý - RAL8003 a som spokojný.

Zateplenie mám 14cm vatou, aby som dosiahol vhodný presah trebalo kúpiť šírku parapety 210mm. Dĺžka je na každom, niekto zarezáva do fasády...niekto parapet položí až keď sa urobí omietka. Priestor pod parapetom sa vyspravuje termoomietkou, parapet sa uchytí purpenou. Okraje stýku s omietkou je dobre pretrieť silikónom. Cena pri takomto parapete dĺžky 1,5m aj s krytkami ma vyšla v UDO okolo 16,2EUR (hlinikový parapet). Krytky sú vo farbe zlatý dub, šírka 240, jednostranné krytky.

Pohľad na provizórne osadený parapet (ponechaná aj ochranná fólia) nakoľko z na túto stenu najviac prší a hrozí riziko namoknutia sklenej vaty. Po odlsledovaní situáciu s počasím za jeden rok som prišiel na to, že výdatné prší len na 2 steny. Tieto steny má zaizolované sklenou vatou...možno by som už radšej tam dal polystyren - minímálne na spodnú polovicu, ktorá nie je chránená pred dažďom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Drvič na konáre

 Riwall RES 3044 B - mal som už tento drvič, ale jedného dňa som ho použival skoro 8 hodín vkuse, na čo nie je určený a rozpadlo sa nejaké k...