nedeľa 28. apríla 2019

Ventilácia, výber ventilátora

Možnosti ventilátorov sú viaceré.

Vzduch bežne zvykne prefukávať hlavne v zime cez ventilátory do vnútra domu. Toto sa dá redukovať. Riešení je viacero:

a) umiestnenie zvonku tesnej spätnej klapky, najlepšie silikónovej z magnetom. Potom je možné použiť aj ventilátor bez samozatvaracej žalúzie. Tesná spätná klapka zabráňuje resp. redukuje kondenzáciu potrubia.

b) použitie ventilátora so samozatváraciou žalúziou
- aj tu odporúčam použitie tesnej spätnej klapky

Ak chceme estetické riešenie je možnosť použitia ventilátora do potrubia a z vnútornej strany domu dať panel + rám. Takéto riešenie ponúka System+ Aventa. Ja som použil verziu Escudo.
Panel ma označenie System+. Po roku používania však tento systém neodporúčam a odporúčam také, ktoré majú v sebe klapku, alebo žalúziu. Cez tieto skladacie estetické vetrania prechádza aj teplý vzduch von a studený dnu. 


Porovnanie ventilátorov:
Dalap 125 grace:
- šírka je cca 180x180cm
- spotreba 22W
- počet otáčok: 2400 r.p.m
- max. prietok vzduchu: 232m3/h
- hlučnosť: 37dB(A)

Blyss 100mm, VK01
- umiestnenie do potrubia (vyžaduje krytku ako napr. System+)
- príkon: 14W
- výkon: 107m3/h
- hluk: 36dB

Tesné spätné klapky: - slúžia na tesné uzatvorenie spätného prúdenia vzduchu. Problém pri nich je, že výrazne znížujú objem vetraného vzduchu ventilátorom, tipol by som že aj tak o 40% a viac. Je to z toho dôvodu, že ventilátor na ich otvorenie stráca výkon.
RSKW 100 tesná klapka - 23 Eur (silikonová)
RSKT 150 vsuvná kruh. tesná spätná klapka - 11,5 EUR

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Drvič na konáre

 Riwall RES 3044 B - mal som už tento drvič, ale jedného dňa som ho použival skoro 8 hodín vkuse, na čo nie je určený a rozpadlo sa nejaké k...