sobota 29. júna 2019

Akú kosačku do záhrady

Kosačku som vybral Parkside pbme 575:
- používam na kosenie trávy pozemku o rozlohe vyše 1000m2
4-taktný benzínový OHV motor Briggs&Stratton 575 iS Series™


Výhody:
- elektronický štarter na baterku (odporúčam kupovať len takéto, nakoľko na štartovací povraz sa vie často utrhnúť), li-ion batéria 10,8V, 1,15Ah 

- viacero nastaviteľných vyšiek kosenia: od 2,5 do 7,5 cm v 7 stupňoch (kosí bez problémov aj 30cm trávu)
- objemný koš na travu, jeho ľahké vyberanie a vysypávanie
- šírka kosenia 46 cm
- zadný pohon je veľmi pomocný a uľahčí prácu 
- výkon 2,2kW(3,0 PS), pri 2900 ot./min.

Nevýhody:
- pri vyhadzovaní trávy je potrebné kosačku vždy vypnúť

Náhradné diely: 
batéria: 593560

Dlhšie som uvažoval, akú kosačku kúpiť..či bude dostatočná, kvalitná. Po mesiacoch používania ju odporúčam každému, stála ma v roku 2019 cca 300 EUR.

Vyžinač/strunová kosačka
Einhell GE-BC 43 GS

Výhody:
- pomerne lacná (180 EUR)
- dostatočný výkon na kosenie hocijakej trávy

Nevýhody:
- odtrhol sa štartovcí povraz a bolo potrebné rozobratie (ako štarter odporúčam baterku, len bolo by to asi ťažšie)
- pomerne ťažká
- pomerne problematické štartovanie

Cca po 2 rokoch používania sa poškodila vyžinacia hlava. Kúpil som univerzálnu v Merkury market za nejakych 15 EUR, tá bola veľmi nekvalitná a po prvom použití sa rozpadla. Potom som našiel v Castorame v Poľsku univezálnu.
priemer: 109mm
hrúbka drôtu: 1,6-3,00mm
https://www.castorama.pl/glowica-zylkowa-uniwersalna-partner-ta5m-109-mm-id-26992.html
glowica tnaca

Príslušenstvo odporúčam kupovať za dobrú cenu v madmat:
https://www.madmat.sk/prislusenstvo-pre-krovinorezy-c534?page=3

Dôležite je správne navíjať lanko:
https://www.youtube.com/watch?v=sn987OM3q0Q



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Drvič na konáre

 Riwall RES 3044 B - mal som už tento drvič, ale jedného dňa som ho použival skoro 8 hodín vkuse, na čo nie je určený a rozpadlo sa nejaké k...