nedeľa 28. októbra 2018

Zapojenie a výber schodiskového vypínača

Ovládanie jedneho svetla z dvoch miest.
- používa sa vypínač číslo 6, nazývaný aj schodiskový vypínač (two way switch). Schodiskový vypínač má 1 vstup a 2 výstupy a prepína len fázový drôt. Nulak aj zem ho obchádzajú.
Schéma zapojenia:
prívod 220V ---> vypínač 1 ---> vypínač 2 ---> svetlo
Privádzame trojžilový drôt: fáza(hnedá), nulák (modrý), zem (žltozelený). Medzi oboma vypínačmi sú 2 trojžilové káble, alebo stačí jeden trojžilový a zem sa použije ako prepinacia fáza.  Do svetla z 2. vypínača ide trojžilový kábel.

Na prepojenie oboch vypínačov som použil len jeden trojžilový kábel a zemniaci drôt som použil ak prepináciu fázu:
Na celej ceste od prívodu až po svetlo sa spoja všetky nuláky wago svorkami (dvojité). V prvom vypinači sa prívodná zem nezapojí, privodná faza sa pripojí do schodiskového vypinača na miesto 1, do miest 2,4 sa zapojí zem a fáza kábla spájajúceho oba vypínače. V ďalšom vypinači sa urobí to iste - do miest 2,4 sa pripojí zem a fáza kábla spájajucého dva vypínače. Do miesta vo vypínači označenom ako 1 sa pripojí fáza kábla idúceho do svetla.
Použil som vypínače Visage.

1 komentár:

  1. Zdravim,
    Do vypinaca radenia 6 (striedave zapojenie) musite pouzit kabel bez modrej a zelenozltej zily, t.j.napr. CYKY 3A (cierny hnedy sivy), urcite nie CYKY 3C (hnedy modry zelenozlty), pozor na to, nemusite prejst reviziou el. instalacie.

    OdpovedaťOdstrániť

Drvič na konáre

 Riwall RES 3044 B - mal som už tento drvič, ale jedného dňa som ho použival skoro 8 hodín vkuse, na čo nie je určený a rozpadlo sa nejaké k...